هیئت شهدای گمنام

کد آهنگ

هیئت شهدای گمنام

السلام علیک یا انصار الدین الله
انشاالله بتوانیم نوکر خوبی برای شهدا باشیم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

در گذشت سردار رشید اسلام سردار حاج حسین افشار منش

چهارشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۲۰ ب.ظ

مروری بر زندگی سردار «حسین افشارمنش» فرمانده فقید تیپ مکانیزه کرمان

به نقل از سپاه نیوز:

سردار "حسین افشارمنش" از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس و جزو پایه‌گذاران تیپ ادوات لشکر 41 ثارالله کرمان به هنگام جنگ تحمیلی بود. وی فرمانده‌ای بی ریا، آگاه و با اقتدار بود که در شمار سرداران بزرگ استان کرمان محسوب می‌شود.

او تمامی دوران حضورش را در هنگامه جنگ و پس از آن، صرف افزایش علم و آگاهی و توان نظامی رزمندگان لشکر 41 ثارالله و تیپ مکانیزه ذوالفقار کرد و در عین حال هیچ‌گاه ارتباطش را با مردم کرمان و بسیجیان دوران دفاع مقدس قطع نکرد.

حسین افشارمنش در سال 1339 در شهرستان بم متولد شد و برای نخستین بار در سال 1361 به همراه گروهی از بسیجیان کرمان به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و تحت عنوان نیروی تک تیرانداز در گردان شهید سیرفر مشغول به خدمت شد. سپس با اتمام عملیات والفجر مقدماتی در جبهه ماند تا به همراه نیروهای گردان خمپاره‌انداز در عملیات والفجر 4 شرکت کند.

افشارمنش پس از این عملیات در جایگاه یکی از فرماندهان مهم لشکر قرار گرفت و در کنار سردار شهید مهدی زندی نیا فرمانده تیپ ادوات لشکر 41 ثارالله اقدام به ایجاد و سازماندهی تیپ ادواتی رعد از درون جنگ و با استفاده از غنایم بدست آمده از ارتش بعث عراق کرد.

سردار حسین افشارمنش را می‌توان یکی از عوامل موثر بر حضور کرمانی‌ها در دفاع مقدس دانست و به حق در شمار سرداران بزرگی قرار دارد که نام کرمان را در تاریخ رزم و جنگ‌آوری و مبارزه برای حفظ اسلام و تمامیت ایران زنده نگاه داشته است.

وی در دوران دفاع مقدس در بیشتر عملیاتهای جنگ تحمیلی حضور داشت و در عملیات کربلای یک برای آزادسازی شهر مهران (تیرماه 1365) تحت عنوان جانشین تیپ رعد لشکر ثارالله انجام وظیفه کرد که در همین عملیات بر اثر ترکش گلوله خمپاره از ناحیه جمجمه سر به شدت آسیب دید و به همراه سایر شهیدان به سردخانه منتقل شد، تا اینکه پس از یک روز مشاهده شد جلوی دهان ایشان در پلاستیکی که قرار داده شده بود بخار ناشی از نفس کشیدن ایجاد شده و به طرز معجزه‌آسایی نجات یافت، اما با توجه به ضربه ناشی از برخورد ترکش به سرش از ناحیه سمت راست بدن فلج و به مدت 9 ماه در بیمارستان بستری شد.

افشارمنش پس از این مدت با کسب بهبودی دوباره به جبهه بازگشت و هجدهم فروردین 61 در عملیات کربلای هشت حضور یافت. سردارافشارمنش از آن پس تا انتهای جنگ در جبهه ماند و تحت عنوان فرمانده تیپ ادوات لشکر 41 ثارالله ایفای نقش کرد. او ثمره خون شهیدان و یار و همپای آنها بوده است و شهید زنده‌ای بود که دو بار از خداوند متعال جان گرفت و حضورش در مرحله دوم تمامأ تلاش و کوشش و نوآوری و عرفان جنگ بود.

وی پس از جنگ تحمیلی تحت عنوان فرمانده تیپ یکم بم مشغول به خدمت شد و سپس به عنوان رئیس ستاد لشکر 41 ثارالله ادامه خدمت داد. در حالی که همواره از دردهای ناشی از مجروحیت‌های جنگ رنج می برد، اما همچنان به تلاش‌های خستگی ناپذیر خود ادامه می داد.

سردار افشارمنش سپس به عنوان فرمانده تیپ 38 مکانیزه ذوالفقار نیروی زمینی سپاه انتخاب و در طی این مسئولیت موفق شد جایگاه این تیپ را از بعد نظامی و آمادگی تجهیزات و نیروها به حد بالایی از استاندردهای جهانی برساند که این تیپ تحت عنوان تیپ نمونه کشوری به عنوان یکی از یگان‌های نظامی مقتدر و توانمند سپاه انتخاب شد. تیپ قدرتمندی که تحت فرماندهی مدبرانه ایشان علاوه بر حضور در رزمایش‌های مختلف، در کلیه مأموریت‌های محوله امنیتی و دفاع از تمامیت ایران اسلامی حضور می‌یافت و هر مسئولیتی که بر عهده‌اش گذاشته می‌شد را با موفقیت به پایان می‌رساند.

وی در سال 1392 اقدام به برگزاری گردهمایی رزمندگان زرهی در دوران دفاع مقدس کرد و موفق شد برای اولین بار بیشتر این رزمندگان را از شهرهایی همچون کرمان و تهران و اصفهان و خراسان و خوزستان و گرگان و گلستان و سیستان و بلوچستان و هرمزگان و فارس دور هم جمع کند و حماسه باشکوهی را از حضور یاران روزهای جنگ در کنار هم بیافریند.

او پس از برگزاری موفق این گردهمایی، اقدام به تشکیل دبیرخانه شهدای زرهی کرد و با تشکیل دو کارگروه در بخش‌های ادوات و زرهی تلاش کرد در کنار اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان نسبت به تعیین شهیدان و شهرهایشان و وصیت‌نامه و خاطرات آن‌ها برای زنده نگاه داشتن یاد و نام شهیدان و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده و زنده گرداندن تاریخ دفاع مقدس اقدام کند. کاری که به رغم تلاش فراوان با عروج این سردار به ملکوت، نیمه‌تمام ماند.

او اکنون آرام گرفت و پس از سال‌ها در حالی که از جراحات جنگ رنج می‌بُرد به خیل یاران شهیدش پیوست. هر چند که چهار سال از بازنشسته شدنش می‌گذشت، صبورانه به زندگی و کارش ادامه و کمک به مردم و پیشبرد توان نظامی و اقتدار کشور ایران را در رأس برنامه‌ها و اهدافش قرار داد. مرحوم سردار افشارمنش این مرد خستگی‌ناپذیر کرمانی سرانجام در تاریخ دوشنبه 22 اردیبهشت ماه سال 1393 در حالی که به تازگی از سفر حج بازگشته بود در اثر سانحه تصادف در محور بم ـ کرمان دعوت حق را لبیک گفت.

پیام تسلیت فرمانده نیروی زمینی سپاه به مناسبت درگذشت سردار افشارمنش

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، متن پیام سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت سردار حسین افشارمنش بدین شرح است:

خبر عروج آسمانی یکی دیگر از یادگاران و رزمندگان ارزشمند دوران دفاع مقدس، فرمانده پرتلاش، خستگی‌ناپذیر، متواضع و ولایت‌مدار تیپ مستقل مکانیزه ۳۸ ذوالفقار نیروی زمینی سپاه، جانباز سرافراز، سردار حسین افشارمنش، موجب تالم و تاسف شدید اینجانب و مجموعه همکاران و همسنگران ایشان در نیروی زمینی سپاه گردید. این رزمنده بی‌ادعا، کم حرف و در عین حال پرکار، که مدت‌های طولانی افتخار همرزمی‌ با سرداران شهید لشکر ۴۱ ثارالله را در پیشینه خود داشت، بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفت و شاید بارز‌ترین مصداق آن، مجاهدت ایشان در عملیات کربلای۱ بود که بنا به تقدیر و مشیت الهی، فرصتی دوباره یافت تا ۲۸ سال دیگر تلاش و مجاهدت درعرصه‌های مختلف را در پرونده پرافتخار خود درج نماید و اینک با توشه‌ای برگرفته از مجاهدت‌های بیش از ۳۳ سال پاسداری از انقلاب و میهن عزیز اسلامی، به ویژه زحمات و تلاش‌های فراوان درعرصه ایجاد امنیت پایدار در منطقه جنوب شرق کشور، میهمان بزم صمیمی هم‌رزمان و هم‌سنگران شهیدش باشد.

ایفای وظیفه در مسئولیت‌های خطیری چون فرمانده توپخانه لشکر ثارالله فرمانده تیپ یکی سیدالشهدا(ع) رئیس ستاد لشکر ۴۱ ثارالله و فرماندهی تیپ سرافراز مکانیزه ۳۸ ذوالفقار، بخشی از خدمات و زحمات خالصانه و گران‌سنگ آن عزیز است که به عنوان باقیات صالحاتی ماندگار، از ایشان به یادگار مانده است.

اینجانب عروج این سرباز فداکار اسلام را به محضر آقا امام زمان(عج)، فرمانده معظم کل قوا، مردم ولایت‌مدار و شهید پرور استان کرمان، ‌مردم صبور و قدر‌شناس بم، عموم رزمندگان آن استان، آحاد پاسداران و کارکنان تیپ مستقل مکانیزه۳۸ ذوالفقار، و به ویژه همسر، فرزندان، خانواده و بازماندگان ایشان، صمیمانه تسلیت عرض نموده و علو درجات و همنشینی با شهدای صدر اسلام و دفاع مقدس را برای ایشان مسالت دارم.

بیانیه سپاه ثارالله استان کرمان در پی درگذشت سردار افشارمنش

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و تبلیغات سپاه ثارالله استان کرمان، این نهاد ضمن آرزوی علو درجات و همنشینی اهل بیت (ع) برای آن عزیز سفر کرده و عرض تسلیت و تعزیت به محضر آقا امام زمان (عج) و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و تمامی همرزمان و رزمندگان ثاراللهی دیار کریمان بالاخص بازماندگان داغداران شهید زنده از امت شهید پرور و قدرشناس و نجیب کرمان خواست در مراسم تشییع پیکر پاک این سرباز جان بر کف ولایت که از ساعت 16 امروز چهارشنبه 24 اردیبهشت از محل حسینیه ثارالله کرمان برگزار می شود، شرکت نمایند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سردار جانباز حاج حسین افشارمنش که از اوایل پیروزی انقلاب به جمع سبزپوشان حریم ولایت پیوسته بود، هشت سال دفاع مقدس را در جبهه های نبرد حق علیه باطل در حال مجاهده با نفس و دشمن بود و به افتخار جانبازی و به عنوان شهید زنده مفتخر شد و در مسئولیت های متعدد از جمله فرماندهی تیپ ادوات لشکر ثارالله، ریاست ستاد لشکر 41 ثارالله و فرماندهی تیپ زرهی ذوالفقار از خود حماسه و آثار و خاطرات بی شماری به یادگار گذاشت.

بنابر این گزارش سردار افشارمنش دوشنبه گذشته و در شامگاه ولادت حضرت امیر المومنین (ع) بر اثر سانحه تصادف به همراه عروس مکرمه اش به لقاء الله پیوست و آیین یادبود و ترحین این جانباز سرافراز سپاه اسلام روز پنجشنبه از ساعت 9 تا 11 در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می شود

نظرات (۱)

روحش شاد یادش گرامی
Google Maps