هیئت شهدای گمنام

کد آهنگ

هیئت شهدای گمنام

السلام علیک یا انصار الدین الله
انشاالله بتوانیم نوکر خوبی برای شهدا باشیم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

پدران آسمانی

دوشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۶:۰۹ ق.ظ

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد از برگزاری دیدار با پدران آسمانی و تجلیل از پدران معزز شهید همزمان با سالروز ولادت فرخنده مولای متقیان حضرت علی(ع)، روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در گلزار شهدای سراسر کشور خبر داد.

وی ادامه داد: از کارکردهای بسیار موثر مناسبت های مذهبی، الگو سازی مبتنی بر ارزش ها و بستر سازی برای تعالی انسان ها است که فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تحقق آرمان شهدای گرانقدر و اهداف عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران به شمار می‌رود. 13 رجب سال جاری همزمان با سالروز ولادت باسعادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین امام علی(ع)، برابر با 12 اردیبهشت روز پدر و روز معلم است و این روز بستری مهیا برای تکریم مقام پدران آسمانی و شهدای گرانقدر میهن اسلامی است.

یارنسب بر تقدیر از پدران شهدا که علاوه بر تربیت و عروج شهدا، پدران معنوی آحاد جامعه اسلامی بوده و حق عظیمی بر گردن همگان دارند تأکید کرد.

وی همچنین اظهار داشت: در این برنامه فرزندان گرامی شاهد میزبان آحاد جامعه هستند و با نهادینه سازی این سنت حسنه توسط یادگاران شاهد، فرهنگ قدر شناسی و سپاسگزاری از مقام والای پدر در جامعه نهادینه می شود.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد در خاتمه ضمن اشاره به این نکته که محوریت اجرای برنامه ها، گلزار مطهر شهدا است، افزود: به منظور ایجاد وحدت رویه در اجرا و نیل به اهداف بنیاد، دستورالعمل اجرایی این برنامه درقالب 8 نکته اجرائی و 24 برنامه پیشنهادی به ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان های سراسر کشور برای اجرا ابلاغ شده است.

محوریت قراردادن گلزار شهدا در برگزاری مراسم تکریم از پدران آسمانی و پدران شهدا، بهره‌گیری از ظرفیت و توانایی جامعه شاهد و ایثارگر شامل پدران و فرزندان شهدا در تهیه محتوا و اجرای برنامه ها و تکریم پدران آسمانی و  پدران شهدا در مراسم و برنامه‌های مختلف از جمله نمازجمعه، مدارس، شوراهای اداری، شناسائی، تقدیر از فرزندان شاهدی که در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و اجتماعی خدمات و آثار فاخری داشته و آن را به پدران خود اهدا کرده اند با هدف الگو سازی در جامعه و سخنرانی یکی از فرزندان شاهد در نماز جمعه مراکز استان‏ و شهرستان‏ها از جمله نکات اجرایی و برنامه های این روز است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Google Maps