هیئت شهدای گمنام

کد آهنگ

هیئت شهدای گمنام

السلام علیک یا انصار الدین الله
انشاالله بتوانیم نوکر خوبی برای شهدا باشیم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

سفر "مشاور اوباما" به ایران در سکوت رسانه‌ای!

دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۱۷ ب.ظ


سخنگوی وزرات امورخارجه آمریکا در روزهای گذشته در پاسخ به سوالی این سفر را بی ارتباط با کاخ سفید عنوان کرد و موضوع آن را «گفتگو با شخصیت‌های مذهبی ایرانی در زمینه آموزش‌های مذهبی» دانست.

سفر این هیأت آمریکایی به ایران که در سکوت رسانه‌ای انجام شده بود، مدتی بعد و در پی دعوت «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» به منظور شرکت در نشست «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری از منظر ادیان ابراهیمی» رسانه‌ای گردید.

این هیأت آمریکایی در جریان حضور بیش از ده روزه خود در ایران سفرهایی به شهرهای اصفهان و قم نیز داشته که در جریان سفر خود به قم با آیت الله جوادی آملی نیز ملاقات کرده‌اند.

اما شاید یکی از نکات جالب توجه سفر هیأت آمریکایی به تهران، دیدار آنها با علی یونسی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها باشد که اگرچه اخبار آن به درستی مخابره نشد اما آنگونه که برخی رسانه‌ها اعلام کردند، در آن به روش‌های مبارزه با "افراطی‌گرایی مذهبی" پرداخته شده است.

دولت یازدهم و حسن روحانی در طی یک سال گذشته با هدف حل پرونده هسته ای ایران و رفع تحریم ها علیه کشورمان، مذاکرات مستقیم با آمریکا را در دستور کار خود قرار داده اند؛ این در حالی است که همواره حساسیت هایی نسبت به این مذاکرات در داخل کشور وجود داشته است.

در همین راستا بسیاری از بزرگان نظام با اشاره به خوی استکباری آمریکا، نسبت به هرگونه خوشبینی به این کشور هشدار داده‌اند.

گفتنی است جوئل هانتر روز گذشته با اشاره به سفرش به تهران اعلام کرد که گزارش سفرش را به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ارائه خواهد داد.

وی همچنین گفت: این سفر ارزش ریسک کردن را داشت، زیرا اگر کشورها و حتی جامعه مذهبی با یکدیگر گفت‌وگو نکنند، پیشرفت حاصل نمی‌شود.

۹۳/۰۳/۱۹
Google Maps