هیئت شهدای گمنام

کد آهنگ

هیئت شهدای گمنام

السلام علیک یا انصار الدین الله
انشاالله بتوانیم نوکر خوبی برای شهدا باشیم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

شهیدی که دولتی ها از او عیادت نکردند

يكشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲ ق.ظ

مظلومی که در تنهایی شهید شد/ جرم او احیای امر به معروف و نهی از منکر بود

علی خلیلی با وجود جانبازی در راه امر به معروف و نهی از منکر، تا پیش از شهادتش توسط اعضای دولت یازدهم عیادت نشد. این درحالیست که قربانیان اسیدپاشی اصفهان پس از یک هفته از حادثه، مورد لطف معاونان رییس جمهور قرار گرفتند. حتی وزیر بهداشت نه تنها هزینه ی درمان این قربانیان را پرداخت کرده بلکه شخصا چشم یکی از قربانیان حادثه را مورد معاینه قرار داده است.

به گزارش میدان ۷۲، در روزهای گذشته دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از خانم مرضیه ابراهیمی مصدوم واقعه اسید پاشی در اصفهان عیادت کرد و روند درمان وی را از تیم درمانی جویا شد. دکتر ابتکار رسیدگی به این واقعه را یکی از موارد دستور کار هیأت دولت در جلسه آتی اعلام کرده و اظهار داشت که گزارش این دیدار را شخصا در جلسه دولت مطرح خواهم کرد.

همچنین معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با حضور در بخش مراقبت های ویژه سوختگی بیمارستان شهید چمران از سهیلا جورکش یکی دیگر از قربانیان حادثه اسید پاشی عیادت کرد. شهیندخت مولاوردی در این دیدار با توضیحات و گزارشات رییس بیمارستان و کادر پزشکی در جریان آخرین وضعیت جسمی و روحی خانم سهیلا جورکش قرار گرفت و بر لزوم رسیدگی های لازم جهت بهبود کامل وی تاکید کرد.

resized_767653_216

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری همچنین در گفت و گوی صمیمی با این مصدوم از وی دلجویی کرده و با اشاره به سلام ها و دعای دکتر روحانی گفت: به عنوان عضو کوچک دولت، لحظه به لحظه وضعیت شما و دیگر قربانیان را پیگیری می کنم و امیدوارم هرچه سریعتر سلامتی خود را به دست آورید. وی خطاب به این مصدوم اسیدپاشی گفت: همه اعضای دولت در مقابل این اقدام شنیع متاثر بوده و خواهان رسیدگی و برخورد قاطع و جدی با مسببین این جنایت هستند و امیدواریم هر چه سریعتر این کار انجام شود تا دیگر شاهد چنین اعمال وحشتناکی نباشیم . معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با حضور در بخش مراقبت های ویژه سوختگی بیمارستان شهید چمران از سهیلا جورکش یکی از قربانیان حادثه اسید پاشی عیادت کرد.

شهیندخت مولاوردی در این دیدار با توضیحات و گزارشات رییس بیمارستان و کادر پزشکی در جریان آخرین وضعیت جسمی و روحی خانم سهیلا جورکش قرار گرفت و بر لزوم رسیدگی های لازم جهت بهبود کامل وی تاکید کرد. معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری همچنین در گفت و گوی صمیمی با این مصدوم از وی دلجویی کرده و با اشاره به سلام ها و دعای دکتر روحانی گفت: به عنوان عضو کوچک دولت، لحظه به لحظه وضعیت شما و دیگر قربانیان را پیگیری می کنم و امیدوارم هرچه سریعتر سلامتی خود را به دست آورید.

وی خطاب به این مصدوم اسیدپاشی گفت: همه اعضای دولت در مقابل این اقدام شنیع متاثر بوده و خواهان رسیدگی و برخورد قاطع و جدی با مسببین این جنایت هستند و امیدواریم هر چه سریعتر این کار انجام شود تا دیگر شاهد چنین اعمال وحشتناکی نباشیم.

شهیدی که دولتی ها از او عیادت نکردند

۲۵ تیر ماه سال ۱۳۹۰ حادثه‌ای دردناک در یکی از محلات شرق تهران رقم خورد. در این حادثه جوان ۱۹ ساله‌ای به نام علی خلیلی در حین بازگشت از هیئت در حالی که همراه چند نفر از شاگردان یک مدرسه بود به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

خلیلی توسط یک نفر از افراد شرور منطقه از ناحیه گردن و قسمت شاهرگ دچار جراحت شد و بیش از ۱۵ دقیقه در خون خود می‌غلتید. در این حادثه تعدادی از مراکز اورژانس بیمارستانی از پذیرش علی خلیلی امتناع کردند تا اینکه یکی از بیمارستان‌های خصوصی در ازای واریز مبلغ ۶ میلیون تومان حاضر به پذیرش وی شد. سرانجام علی خلیلی که به دلیل شدت خونریزی به حالت اغما رفته بود بستری شد اما پزشکان امید زیادی به مداوای وی نداشتند.

اگرچه هزینه ی بیمارستان علی خلیلی توسط وزیر سابق بهداشت پرداخت شد اما مادر شهید به شدت از نحوه ی رسیدگی وزیر بهداشت و مسئولان وزارت خانه دلگیر بود. وزارت خانه ای که وزیرش خانم دستجردی بوده است. همان خانمی که در پایان مسئولیتش در مصاحبه با برنامه شناسنامه تمام تقصیرها را گردن دیگران انداخت!

۱۳۹۲۱۱۰۲۰۰۰۶۳۹_PhotoL

علی خلیلی پس از مرخص شدن از بیمارستان در منزل بستری شد اما هر از گاهی به دلیل مشکلات ناشی از حادثه رخ داده به بیمارستان منتقل شده و بستری می شد. وی بهمن ماه امسال نیز مجدداً در بیمارستان بستری شد و پس از یک ماه به خانه منتقل شد اما سرانجام عصر ۴ فروردین و در بیمارستان بعثت دعوت حق را لبیک گفته و جان به جان آفرین تسلیم کرد و به دیدار اباعبدالله الحسین و یارانش شتافت.

وی با وجود جانبازی در راه امر به معروف و نهی از منکر، تا پیش از شهادتش توسط اعضای دولت یازدهم عیادت نشد. این درحالیست که قربانیان اسیدپاشی اصفهان پس از یک هفته از حادثه، مورد لطف معاونان رییس جمهور قرار گرفتند. حتی وزیر بهداشت نه تنها هزینه ی درمان این قربانیان را پرداخت کرده بلکه شخصا چشم یکی از قربانیان حادثه را مورد معاینه قرار داده است.

اگرچه باید از اقدام به موقع و سریع شخص وزیر بهداشت جهت درمان و جلوگیری از آسب بیشتر به قربانیان تقدیر کرد، کاری که در خصوص شهید علی خلیلی از خانم دستجردی وزیر بهداشت دولت سابق انتظار می رفت، اما از نظر دولتی ها فرقی بین قربانیان حادثه اسید پاشی و قربانی نهی از منکر وجود دارد که در زمان بستری علی خلیلی هیچ کدام از معاونان رییس جمهور و اعضای دولت یازدهم به عیادت این شهید نرفته و هیچگونه حمایتی از آن نکردند؟ آیا اسید باشی وحشتناک تر و دردآورتر از قمه زدن بر گردن جوان ۲۱ ساله ای است که برای صیانت از ناموس ملت نهی از منکر کرده بود؟ آیا سه سال خانه نشینی و بستری در بیمارستان زمان کمی برای دلجویی و اعلام حمایت از این طلبه جوان بود؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Google Maps